DOLAR %

Haziran 29, 2021 03:24

BEĞENDİM

ABONE OL

Karaismailoğlu, Karaburun balıkçı barınağını ziyaret ederek, balıkçılarla buluştu.

Burada balıkçılarla sohbet eden Bakan Karaismailoğlu, talep ve teklifleri dinledikten sonra basın mensuplarına açıklama yaptı.

Konuşmasına 25 Haziran Denizcilik Günü’nü kutlayarak başlayan Karaismailoğlu, dünya ticaretinin yüzde 90’ının denizler üzerinde olduğunu hatırlatarak, deniz nakliyatının, öteki bölümlere nazaran çok daha ekonomik olduğunu söyledi.

Bu nedenle ekonomik büyümede ve ticarette denizciliğin her vakit ön sırada kıymetli olduğunun altını çizen Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

“2003 yılından bugüne, denizcilikte önemli atılımlar yaptık. 2003’te 8,9 milyon detveyt ton ile dünyada 17. sırada olan Türk sahipli deniz ticaret filomuzu, 2021’de 28,9 milyon detveyt ton ile 15. sıraya yükselttik. Büyük deniz ticaret sayılarının yanında hükümetlerimiz, ülkemizdeki yıkık dökük, tamire muhtaç ve küçük kapasiteli balıkçı barınaklarımızı da ihya etmiştir. 2002’den bu yana ülkemizin dört bir yanında 67 yeni balıkçı barınağı inşa ettik. Karaburun balıkçı barınağınızın tamir ve tarama gereksinimini yakından biliyorum. Tarama işini bugün prestijiyle başlatıyoruz. Tamirat konusunda da arkadaşlarımız hazırlık çalışmalarını sürdürüyor. Mevzu ile yakından ilgileniyoruz.

Denizcilerimizin üzerindeki yükü paylaşmak için ÖTV’siz yakıt uygulamasını hayata geçirdik. 2004 yılından bu yana yıllık ortalama 487 milyon TL olmak üzere dala 8 milyar 777 milyon lira dayanak sağladık. Denizcilerimizin can güvenliğini sağlamak için arama kurtarma çalışmalarında çağın ve teknolojilerin son imkanlarını kullanıyoruz.”

“Can kaybına neden olan kazaların yaşanmaması, Kanal İstanbul projemizin kıymetli bir öbür gerekliliğini gösteriyor”

Karaismailoğlu, Kabotaj Bayramı’nın kutlanacağı 1-3 Temmuz 2021 tarihleri ortasında, Mavi Vatan, denizcilik, Kanal İstanbul, limancılık ve gemi inşa endüstrinin Türkiye’ye katkılarının ele alınacağı kıymetli bir denizcilik tepesi düzenleyeceklerini bildirdi.

Yarın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılacağı merasimle Kanal İstanbul’un güzergahı içinde olacak Sazlıdere Barajı üzerine inşa edilecek birinci köprünün temelinin atılacağını anımsatan Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

“Kanal İstanbul, dünyada ve ülkemizde yaşanan teknolojik ve ekonomik gelişmeler, değişen iktisadi yönelimler ve ülkemizin ulaştırma altyapıları konusundaki artan muhtaçlıkları doğrultusunda ortaya çıkan stratejik bir ataktır. İstanbul Boğazı’ndaki keskin dönüşler, karşıt akıntılar ve 54 iskelede günde 500 bin yolcu taşıyan kent içi vapur ve feribotların oluşturduğu kent içi deniz trafiği üzere nedenlerle gemiler için oluşan seyir zorluğu çekildiğini hepimiz biliyoruz. Daha geçen hafta İstanbul Boğazı’nda bir kargo gemisinin balıkçı teknesine çarpması sonucu maalesef 2 balıkçımız hayatını kaybetti.

Bu ve gibisi can kaybına neden olan kazaların yaşanmaması, İstanbul’un felaketten korunması, Kanal İstanbul projemizin kıymetli bir öteki gerekliliğini gösteriyor. Kanal İstanbul ile başta İstanbul Boğazı, etrafındaki beşerler ve denizci, balıkçı kardeşlerimizin can ve mal güvenliğinin korunması için büyük bir gelişme sağlayacak olmamız en kıymetli önceliklerimiz ortasında. İstanbul Boğazı’nın trafik yükünü hafifletecek kanalımız ile boğazın tarihi ve kültürel dokusu korunacak.”

“19 yıldır hiç değişmez tenkitlere, iftiralara, palavra yanlış kelamlara kulaklarımız sağır”

“Artık Mavi Vatan için gayret eden, ‘Denizlere hakimiyet cihana hakimiyettir’ diyen bir Türkiye var.” değerlendirmesinde bulunan Karaismailoğlu, 19 yıllık AK Parti hükümetleri periyodunda dev mühendislik projelerine imza attıklarından bahsetti.

Karaismailoğlu, şunları söyledi:

“Son teknoloji kullandığımız bu çalışmalarımızla çevreyi muhafazaya ve daha da zenginleştirmeye devam ettik. Bunun sonucunun vatandaşlarımıza iş ve aş olarak döneceğini bilerek çalıştık. Biz daima halk için çalıştık. Çok şükür karşılığını da halkımızın sevgisi olarak aldık. O nedenle 19 yıldır, hiç değişmez tenkitlere, iftiralara, palavra yanlış kelamlara kulaklarımız sağır. Bizi bu yoldan alıkoymak için edilen kelamların değeri yok. Biz işimize bakıyoruz.

İstanbul Havalimanı, Kuzey Marmara Otoyolu, ticari limanlar, demir yolu irtibatları, lojistik üstleri ve dünyanın en büyük projelerinden biri olan Kanal İstanbul’u ülkemizin, vatandaşımızın hizmetine sunacağız. Zira ‘Kanal İstanbul’ Türkiye için hakikat olandır. Biz bugüne dek ülkemiz için gerçek olanları yaptık, yeniden yapacağız.”

Konuşmasının akabinde limanı gezen Karaismailoğlu, SS Karaburun Su Eserleri Kooperatifi Balıkçı Barınağı Mendirek Giriş Ağzı derinleştirme çalışmalarının startını verdi.

Bakan Karaismailoğlu daha sonra Karaburun Tahlisiye İstasyonu ve Feneri ile Arnavutköy Belediyesi’ni ziyaret etti.

En az 10 karakter gerekli

HIZLI YORUM YAP
rk
rk

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.